Populaire berichten

maandag 23 september 2019

Vingerwijzingen naar nondualiteit. Nr. 7 (Wouter van Oord)



Niemand weet dat hij onsterfelijk is. De wens is de vader van de gedachte. Een aanname die de moeder is van alle fuck ups! Het is de sigaar uit eigen doos die de goeroe in je reet steekt! De goeroe is een koopman die precies weet wat je wilt. Het eeuwige leven! De jackpot! Moeilijk is dat niet te raden. Het staat op je voorhoofd geschreven met koeieletters.
Je goedglovige blik verraad je altijd. Je bent zo makkelijk te verleiden! Zo doorzichtig als glas. Een clown in meditatie. Een bedelaar in samadhi. Zo zit je kneedbaar als was aan de voeten van de meester die jou zelfs je moeder kan laten verkopen! Zo zit je in elkaar. 'Ik ben' weet heel goed wattie wil. Voor eeuwig aanwezig blijven! 'Ik ben' speelt spelletjes. Kent alle trukedozen. Geen zee te hoog, 'ik ben' weet raad. 'Ik ben' is voor geen gat te vangen. 'Ik ben' is altijd 'hij' die zich voelt aangesproken wanneer de goeroe zegt dat 'jij' Bewustzijn bent. 'Hij' zwelt dan op als een ballon waarin de ganse Cosmos kan verdwijnen. 'Onsterfelijk Gewaarzijn' is de eretitel die 'ik ben' zichzelf toe eigent in zijn mateloze arrogantie en waan onsterfelijk te zijn.

Wouter van Oord.


Geen opmerkingen: