Populaire berichten

dinsdag 24 september 2019

Vingerwijzingen naar nondualiteit. Nr. 22. (Wouter van Oord)


Alles wat er is is Dit!
'Ik ben' kan dat niet zien.
'Ik ben' ziet niks.
'Ik ben' is zoeken.
Het zoekt en vindt niet.
Dat is omdat er niets te vinden is.
'Ik ben' kan de eigen set up niet doorzien.
'Ik ben' is illusoir.
'Ik ben' bestaat niet.
'Ik ben' is het fundament van de persoon.
Alle manifestaties van de persoon zijn onzin.
Niet relevant met betrekking tot wat IS.
'Ik ben' c.q. de 'persoon' is 'ervaren'.
'Ervaren' is illusoir.
Er is niets dat iets ervaart.
Dat is de droom.
De set up van afgescheidenheid.
Er is geen 'ik' en niets wordt ervaren.
Zij die zonder 'ik ben' zijn, zijn het leven.
Levendigheid zonder centrum en omtrek.
Zij zijn heel en overdeeld.
Zij stappen vrijmoedig in de afgrond van Zijn.
Zij zijn de dwazen.
Zij zijn niet elders.
Zij zijn Onmiddellijk.
Zij ZIJN wat IS!

Wouter van Oord.

Geen opmerkingen: