Populaire berichten

dinsdag 24 september 2019

De cultuur van de goede herders. Deel 48. (Wouter van Oord)



Waarom gaat het bij spiritualiteit altijd over bewustzijn? Wat is dat? Heeft iemand het ooit gezien? Het is net als met 'ik' , waar zit dat ergens? Wie heeft ooit begrepen what the fuck is going on? Als kind waren die vragen er niet. Rond 1950 was er gewoon wat er was. Alles ging z'n alledaagse gang. De melkboer en de bakker kwamen aan de deur. Mijn vader was naar z'n werk. Mijn moeder stopte sokken. In de winter brandde de kachel. Niemand vond dat vreemd. Niemand had een 'ik' en het leek dan ook of het leven van niemand was. Van Ramana Maharshi had nooit iemand gehoord.
Als er witte lakens achter de ramen hingen was er iemand dood gegaan. Allemaal normaal.
Als iemand kanker had begon mijn moeder te fluisteren dat ie 'K' had. Wist ik veel! Dat iedereen om me heen leefde, daar stond ik niet bij stil. Alles was één soepele stroom van dag en nacht. Er was geen behoefte aan een volgend moment. De tijd stond stil....
(wordt vervolgd).

Wouter van Oord.

Geen opmerkingen: