Populaire berichten

donderdag 29 oktober 2020

Kwetsbaar zijn is de nieuwe nep (Niels Zwakhals)


Onzekerheid is veel meer 

aanvaard 

dan ervoor uitkomen dat

niets en niemand

je geen hol interesseert. 


Kwetsbaar zijn is de nieuwe nep.

Je zoveelste hengel 

om geaccepteerd te worden.


Iemand wegsturen

omdat hij je verveelt

of omdat zijn kop je niet meer aanstaat,

is een zegen.


Een mens tolereert te veel. 

Ben jij een mens?

Wel? 


Een god als ik 

laat de jankerds en de poeslieven 

niet toe. 

Zij mogen in de tuin schijten. 


Ook mijn hoop ligt er nog.

Ook ik zocht mijn liefde bij hen

die me toch niks deden. 

Ook ik deed alsof. 


Het vraagt ballen

jezelf tot nul te verklaren. 

De angst voorbij. 

De schaamte voorbij. 

De zin voorbij. 


Niet meer voor de ander leven. 

Niet meer voor jezelf leven. 

Niet meer wíllen leven,

maar bestaan,

vrij en wreed. 


Het zal je niets brengen,

maar hey

dat boeide je toch 

al nooit. 


- ♥️ Niels Zwakhals

Geen opmerkingen: