Populaire berichten

zaterdag 18 april 2020

Allemaal vinden we het prachtig (Victor Hooftman)


Allemaal vinden we het prachtig
Het mooiste op aarde
Eenheid, liefde
Verenigd onder de vlag van Advaita
We komen bij elkaar
Om te delen en elkaar te inspireren

Tenslotte is eenheid Advaita
Niet twee, niet twee, niet twee
Dan gaan we praten
In liefde
Dan blijkt hoe moeilijk dat is
Wat eenvoudig is, is het moeilijkst

Want mijn Advaita blijkt niet jouw Advaita
Mijn eenheid blijkt niet jouw eenheid
Mijn liefde blijkt niet jouw liefde
Jouw schrijfstijl blijkt niet mijn schrijfstijl
Jouw letters blijken groter dan de mijne

Je ziet niet de leraar in je eigen ergernis
Je ziet niet de eenheid bij de vijand
We komen samen in liefde en eenheid
En slaan elkaar tot bloedens toe neer
Eenheid is mijn leer maar jij hoort er niet bij
Tranen wellen op in mijn ogen
We zeggen eenheid en liefde te zien
We zeggen alles te doorzien
En gaan elkaar te lijf

Maar alles gaat zoals het gaat
En is daarom goed
Goed omdat het niet anders kan gaan dan het gaat

Het is goed, het is prachtig
Alles is alles mooi, er is niet meer te doen
Geniet van de liefde in je hart
Geniet van ananda die door je lijf heen dendert
Laat alle ergernis achter je
De ergernis heeft genoeg aan zichzelf
Zie dat het leven krachtig en mooi is
Zie de energie in beweging
En laat alles zoals het is


Geen opmerkingen: