Populaire berichten

zondag 15 oktober 2023

Nada Brahma, de Wereld is Klank

De wereld is klank (en dus zijn wij als mens klank en beïnvloedbaar door klank.)
Voor wie van uitgebreide podcasts houdt: ooit (begin tachtiger jaren) was er op de radio een programma ‘Nada Brahma’ (de Wereld is Klank, een radio-essay van Joachim Ernst Berendt) en dit had ik toen opgenomen op mijn cassetterecordertje. Ik was er zeer van onder de indruk en had het vaak opnieuw beluisterd in die tijd. Nu heb ik besloten dat dit op youtube moet komen en inmiddels zijn 5 van de 11 hoofdstukken geüpload (bij elkaar wordt het ca 5 uur!). 
Ik heb het mezelf moeilijk gemaakt omdat ik er beelden bij wilde uploaden… en dat blijkt nogal veel werk… maar wel de moeite waard. Ik ga het dus zeker afmaken!
Hier kun je de playlist vinden en opstarten. Veel interessanter dan tv-kijken :-)
En dan ook: hoe men hier spreekt… wow… zo hoor je dat niet meer tegenwoordig. :-)
https://bit.ly/nada-brahma
🙏
Michel Koperdraat

Geen opmerkingen: