Populaire berichten

zondag 27 januari 2019

We gaan lopen ...

Het is stil aan het front. Logisch. Wij zijn ons aan het voorbereiden op het Pieterpad. In de winter. Weer eens iets anders dan overwinteren in Madeira. Het lopen zal beginnen op woensdag. Beginnen met sneeuw. En de dag daarop ook. Wat neem ik mee? Mijn telefoon met daarop 'Ik Ben' van Nisargadatta Maharaj. Ik lees de hoofdstukken hardop. Te horen via een link te lezen op een eerdere blog. Ik mag van mijn geliefde hardop lezen. Een hoofdstukje dan. 

Verder is het lopen en af en toe praten met een gastheer of gastvrouw. We slapen bij 'vrienden op de fiets' of bij een enkele vriend. Die vriend is natuurlijk een Advaita vriend. Erg leuk. 

Heeft dit te maken met Advaita Nederland? Ja, want we.lopen in Nederland :-). Verder ... Ja. Het lopen naar niets, gewoon zonder doel, is Advaita. Veel dichter kom je er niet bij. Het is afkicken van de beslommeringen die je soms gevangen houden. 

Hoe te omschrijven wat Advaita, Liefde of werkelijkheid is? Anders dan door te benoemen wat het niet is? 

De komende blogs zullen meer hier over gaan. 

Ik merk steeds meer dat ik geen zin heb diep over Advaita na te denken. Maar gewoon te zijn. Het leven te leven. Ik heb geen antwoorden meer omdat ik weet dat ik ze bedenk. En dan zijn ze onwaar. 

Ik ga lopen. Nu 2 weken vanaf woensdag. En dan een maand of wat vanaf 2 april. Geen idee of ik daar wat van ga vinden. Het is een onderzoek. Maar ik hou jullie, ongevraagd en nutteloos, op de hoogte.

Geen opmerkingen: