Populaire berichten

zondag 27 mei 2018

Kan je mijn blijdschap voelen? (Olette Luitwieler)

Als ik kon verwoorden wat ik voel,
zou ik jou dan kunnen laten voelen wat ik voel?
Nee. Woorden zijn geen gevoel, hoe gevoelig ze ook zijn.

Als ik kon verwoorden wat ik dacht,
zouden mijn gedachten dan aan jou overgebracht worden?
Nee. Woorden zijn uitvloeisels van gedachten, niet de gedachten zelf.

Als lichaamstaal kon vertolken waar ik zit,
zou mijn lichaam jou dan laten zien waar ik ben?
Nee. Ik ben niet mijn lichaam, noch haar taal.

Als ik kon verbeelden wat ik zie,
zou ik jou dan kunnen laten zien wat ik zie?
Nee. Beelden zijn niet het zien zelf, maar verbeelding.

Als ik naar jou glimlach,
zou mijn lach jou mijn blijdschap doen voelen?
Ja, misschien.

Misschien zou je mij in jezelf zien
en ik jou in mijzelf.
Maar wat wordt er dan gezien? En waar? En met wiens ogen?

Geen opmerkingen: