Populaire berichten

maandag 9 februari 2015

Madeira, nat, mooi en zonnig.

Vandaag prachtige wandeling gemaakt maar jammer dat de voorspelde regen toch nog kwam. We liepen van Assomada naar Camacha, waar we overstroomd zouden worden door rietmaaksels - verkopers.
Het begon mooi. Jasjes uit, mouwen opstropen, heerlijk. De lavada was voor bergwandelaars met ervaring, en ik nam aan dat ze ons daartoe rekenden. Het werd smaller, de omgevallen bomen namen toe en de afgeronden dieper. Niet erg. Onze stokken konden altijd wel ergens steun vinden. En toen werd het nog smaller, soms een 15 cm breed en ging het hard regenen. En dan is het glad en zijn de smaller stukjes wel erg smal. Gelukkig kwam er een eind aan de levada en moesten we stijgen, 500 meter in een uur. Ik zag Hetty ergens ver weg voor mij en ik ploeterde en ploeterde. Maar goed, op het eind was een café, maar bleken we ondanks onze regenkleding nog aardig nat. Warme chocolademelk en arretjescake en espresso voor mij, en nog een keer, en we waren klaar voor de bustocht  terug. Door de regen nog even naar de bushalte. In Funchal keek men raar naar ons in onze  outfit, want  de zon scheen er en het was er warm. Gelukkig. Zomaar een dag.
Morgen met de bus naar de Noordkant van het eiland. En voor nu, superbock, wijn en Madeira wijn.

Geen opmerkingen: