Populaire berichten

dinsdag 12 april 2011

83



Moeder is vandaag 83 jaar geworden. Het lichaam wordt ouder. De revalidatie van de heupbreuk gaat goed. Ze is weer zelfstandig naar de winkel geweest. Er is een afrit voor de rollator dus ze kan het huis weer uitrollen.

De geest wordt niet ouder. Een fascinerend gegeven. Een bewustzijn blijft bewustzijn en verouderd niet. Daarom voelen we ons niet ouder worden. In feite zijn we eeuwig jong, als we ons richten op onszelf, het bewustzijn.

Toch zag ik in het revalidatiehuis, toen mijn moeder daar nog zat, vele mensen waar de fut uit was. Waarom de één wel en de ander niet? Het gaat er denk ik om waar je je op richt. Op wat je in wezen bent of wat je steeds minder kan. Jij blijft jong, maar sommige van ons vergeten dat. Mensen die zeggen, ik snap het niet, ik ben oud maar ik voel me jong, richten zich op de kern van zichzelf. Niet dat ze zich daar altijd van bewust zijn.

Zo meteen naar haar toe, met cadeau. Een videobox van silent witness. Op naar de jongeling. Je komt ver met de juiste instelling, dat is wel duidelijk. We gaan het vieren. We nemen er een wijntje op.

Geen opmerkingen: