Populaire berichten

vrijdag 3 november 2023

Met lege handen (geschreven Elke Vierveijzer, gezongen door Lenny Kuhr)

Tekst van Elke Vierveijzer. Gezongen door Lenny Kuhr.

Met lege handen

Ik ben met lege handen gekomen
Geen houvast, geen richting, geen spijt
Geen grote gedachten of dromen
Alleen maar ruimte en tijd
Alleen maar ruimte en tijd

En soms zie ik mezelf met mijn dingen,
Met mijn haast en mijn ongemak staan
En dan hoor ik het leven plots zingen
Dat ik met lege handen zal gaan
Met lege handen zal gaan


Dan zie ik ineens hoe star en krampachtig
Ik tracht om de mensen, de spullen, de tijd,
Te grijpen en hoe ik, volslagen onmachtig,
Voel dat het me steeds weer ontglipt en ontglijdt

Ik weet, wat er langskomt, ik mag ernaar kijken
Van veraf en soms wonderbaarlijk dichtbij
Het zal mijn bestaan en mijn leven verrijken
Maar niets van dit alles is waarlijk van mij

Niets van dit alles is waarlijk van mij
Het klinkt misschien eenzaam, verlaten of leeg
Maar dat je het leven en verder niets kreeg
Dat maakt je zo grenzeloos vrij
Niets van dit alles is waarlijk van mij

Het is wat ik steeds heb geweten
De simpele kracht van het zijn
En mocht ik het soms toch vergeten
Dan herhaal ik het als een refrein
Dan herhaal ik het als een refrein

Ik ben met lege handen gekomen
Geen houvast, geen richting, geen spijt
Geen grote gedachten of dromen
Alleen maar ruimte en tijd
Alleen maar ruimte en tijd


Geen opmerkingen: