Populaire berichten

donderdag 26 april 2012

Week 18/19 Douwe Tiemersma






April

zaterdag/zondag

28/29

Een ruimer bewustzijn werkt
positief op alles.



April

maandag

30

Als je feeling hebt voor de
essentie verdwijnt de rest.



Mei

dinsdag

1

Val niet samen met het ik!.





Mei

woensdag

2

De verkramping om iets vast te houden moet verdwijnen.



Mei

donderdag

3

Alle mensen willen gelukkig zijn maar ze verpesten het door aan het ik-centrum vast te houden. Dat is toch tragisch.



Mei

vrijdag

4

Als het openbreekt,
breekt heel het leven open.



Mei

zaterdag/zondag

5/6

Dat ‘ik’ is een heel raar iets, dat wil van alles maar zet gelijk alle energie vast.



Mei

maandag

7

De kern van het ik met
zijn zorg is de angst.



Mei

dinsdag

8

Je moet van het grotere zelf naar her kleinere ik kijken, niet andersom, dat heeft geen zin.





Mei

woensdag

9

Blijf in je eigen bewuste sfeer
van helemaal open zijn.
Satsang met Douwe Tiemersma, 20.00 uur in Gouda op de Fluwelensingel 53)



Mei

donderdag

10

In de open ruimte lost alles op, alle spanningen.
Er is geen plek meer voor het ik als centrum,
voor het kijken, willen, luisteren.



Mei

vrijdag

11

Je kan nauwelijks nog iets zeggen over de wereld of over het ik als je vanuit het zelf kijkt.



Mei

zaterdag/zondag

12/13

Dat hele specifieke perspectief van ik het kan je loslaten. dan heb je een heel ander perspectief, dat van de openheid.



Mei

maandag

14

Openheid is de overgang van grote
complexiteit naar eenvoud.

Geen opmerkingen: