Populaire berichten

zondag 8 april 2012

Hospice Laurens Candenza, het begin.



Vanavond Kruispunt Special: je gaat die zoals je geleefd hebt, 23.00 uur op Nederland 2. Over een hospice, de grootste in Nederland. Kijken!

Ik weet nog goed dat ik manager Stad was bij Woonbron IJsselmonde en de heer Straver bij Hans Eland, de directeur, en mij kwam met het plan. Of dit Hospice ergens in IJsselmonde gerealiseerd kon worden. Hij was toen directeur van de KVV (in die tijd gingen ze fuseren met Laurens), een verzorgingshuis staand op een steenworp afstand van ons kantoor.

Dat kon, wij waren enthousiast en we gingen aan de slag. Projectleider erbij en aan het werk.

Ook nog een leuke anekdote over de huurcontract besprekingen. Die voerde
ik met de heer Straver. En hij had verdomd goede punten en opmerkingen. Voor iemand uit de zorg verassend. Ik had veel besprekingen gevoerd met betrekking op bijzondere projecten en meestal is dit niet een punt van interesse van de zorgpartijen, op de huurprijs na dan.

En wat bleek, ze hadden een adviseur ingeschakeld, met de naam Ids Thepass,
de latere baas van Laurens, mijn oude baas bij Woonbron! Toen wist ik dat het
geen zijn had verder te praten en heb de meeste voorstellen overgenomen. Ook
omdat Woonbron IJsselmonde dit zo'n prachtig plan vonden. En nu vanavond voor het eerst zien wat het geworden is.

Geen opmerkingen: