Populaire berichten

maandag 16 mei 2011

Oorlog



Op de grens van Ethiopië en Eritrea zie je nog steeds veel van dit soort wrakken. Er zijn er al een hoop weggehaald, maar nog niet allemaal. De mensen die er wonen lijken veel op elkaar. Het is een monument van weer een zinloze oorlog. Het heeft veel mensen en dieren het leven gekost. De oorlog is bij ons al lang vergeten.

Sommige zaken in de krant lees ik niet meer. Meestal sla ik de oorlogsberichten over. Ik ben begonnen met niets meer te lezen over het Palestijnse conflict. Onoplosbaar dus waarom zou ik het nog volgen? Dat beviel wel goed, ik breid het nu langzaam uit naar andere conflicten. Maar ook naar andere onderwerpen. Mijn criterium is oplosbaarheid. Als elke oplossing zijn eigen probleem schept in een langdurig conflict schei ik er mee uit.

Ach, de krant is dik genoeg dus ik hoef hem nog niet op te zeggen.

Geen opmerkingen: